Dagens ridpass

Red i en utav hagarna idag (som inte används som hage utan är endast inhägnad). Tog även med mig lille Chips då jag tänkte att han kunde tycka det var kul att följa med. Och idag red jag faktiskt utan nosgrimma vilket jag egentligen inte tycker om alls och jag tycker inte mer om det nu... Börjar med att hon gör sin underbara tvärvändning som vanligt. Sen när jag kommer in i hagen så blir hon så laddad så hon sticker, varav jag inte vågar ta tag riktigt ordentligt utan nosgrimma så det tog ett bra tag innan jag kunde stoppa henne. Hunden var ju skitglad och sprang allt vad han hade. Förstår inte VARFÖR hon gör så här? Liksom det har aldrig varit några problem med sådant förut, hon har alltid lyssnat. Varför har hon fått för sig att hon kan bestämma själv? Känns ju som att jag inte kan rida längre? Så konstigt för hon går just nu jättefint i dressyren, gick jättefint även idag resten av passet. Men så fort vi är ute så gör hon så, på ett ställe kan vara flera gånger, men sen lyssnar hon JÄTTEbra hela resten av ridturen. Vad är det för fel på henne/mig/oss?
Inte nog med det så såg Chips en hare så han stack, jag blev jätteförvånad trodde aldrig han skulle göra det :O Han stack långt dessutom trodde nästan det var bye bye... Och självklart var han överlycklig när han kom tillbaka, dumma hund!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0