Hasse-träning

Hopptränade idag. Red en länga med först ett studs, sedan ett galoppsprång till ett räcke, ett galoppsprång till ett räcke och sen ett galoppsprång till en oxer. Övningen var bra för mig och Hans för då kunde vi se om hon var rak i båda sidorna.
Hade egentligen inte alls någon bra känsla inför det utan min tanke var nog att gick hon dåligt på framridningen och så så skulle jag inte rida något mer. Men hon var SUPERFIN! Red henne på graman men det var inte en tillstymmelse till protest. Så hon kanske bara hade några dåliga dagar, får inte glömma att hon är ett sto med mycket egen vilja. Men däremot så tyckte Hans att hon satt fast i vänster bog, typ vid min hand och nästan lite längre bak mot ryggen. Jag som tyckt det varit i högra sidan... Han tyckte iof jag kunde rida loss det men ska lyssna på veterinären (och mina egna tankar som lutar åt det) och få hit kiropraktorn. Har redan pratat med henne och vi skulle försöka ta det på torsdag eller fredag.
Ska faktiskt ringa henne imorn igen då hon även jobbar på människor så får hon gå igenom mig oxå, vill inte ens veta hur sned jag lär vara :'( Och det är klart det spelar roll för hur jag inverkar på henne.
bild från januari någongång

Kommentarer
Postat av: Sätilaryttaren Emma

Hejsan :) Snygg blogg =D händer idag då?

2010-04-14 @ 18:17:18
URL: http://satilaryttaren.blogg.se/
Postat av: Catrin Egerfors - Mitt liv som tävlingsryttare!

Kan ju aldrig skada att låta en kiropraktor kolla hästen, jag ska nog oxå göra det snart.. :)



Tack så mycket, jo han älskar att hoppa!! Ibland lite för mycket hahah!

2010-04-15 @ 16:39:11
URL: http://cathie.se
Postat av: Sätilaryttaren Emma- en glimt av mitt hästliv :D

sv; okej varför har du varit där :O skolan, sen ska jag hem och rida två hästar och kanske springa om jag hinner :P

2010-04-19 @ 13:57:32
URL: http://satilaryttaren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0