Hoppträning ikväll!

Idag blir det hoppträning, tänkte åka upp och smörja sadeln och det andra tränset innan för de ser hemska ut! Är nog inte ensam om att slarva med smörjningen (a)
Igår fick Lassie vila faktiskt, hade väl egentligen tänkt rida men skulle jobba och när jag vaknade 7 på morgonen så var jag dödens trött och det snöade ju en hel del så då bestämde jag mig för att lilla damen fick stå.
I söndags red jag ut, tog med mig Chips som inte lyssnade för fem öre! Inte Lassie heller för övrigt, hon har ju fått för sig att hon kan sticka. Jättejobbigt, helt plötsligt blir hon rädd för något, tvärvänder, bockar som en galning, och drar iväg i full galopp. Om jag försöker stoppa henne flyger hon i luften istället (hon blir liksom så laddad så energin måste iväg, antingen framåt eller uppåt) Förstår faktiskt inte varför hon gör så? 90% av gångerna så ser man inget hon skulle kunna bli rädd för. Nu senast var jag tvungen att hoppa av efter att ha gjort samma vändning med bockningar fem gånger (hunden var skitskraj haha) Och då är det inga problem att gå förbi, bortsett från att hon är rätt uppspelt. Någon som har varit med om liknande eller har något tips på vad jag ska göra?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0