Sitter i solen och det är sjukt skönt!

Gud vad varmt det är i solen, underbart!
Ska väl snart pallra mig ner till stallet och rida henne lite, funderar på om jag ska ringa och höra om jag kan rida för Hans eller inte. Hon har ju blivit ordinerad att äta metacam nu i några dagar pga tänderna. Så jag får ta det lite lugnare, dock kan jag ju rida henne och så men inte lika hårt som vanligt.
Igår var jag och tömkörde, hon gick riktigt bra, ställde inte så höga krav ville mest få henne att bli låg och rund. Hon hade en tendens till att vilja ställa sig utåt i högervarvet. Blev dock lite bättre efter ett tag. Har faktiskt börjat tömköra henne ganska mycket med ena tömmen runt rumpan. tycker det verkar som hon slappnar av mer då och jobbar bättre med ryggen och hon vill hellre inte springa ifrån lika mycket. Jag tror hon skulle trivas på en pessoasele faktiskt. Om jag någon gång har ca 600 kr över kan jag ju testa (är inte gjord av pengar för tillfället tyvärr).
Har även avanmält mig till Solna FRK då metacamen har en karenstid på 14 dagar efter man slutat använda den. Så nästa tävling blir inte förns 8 maj! Känns inte som om det blev så mycket med den här tävlingssäsongen, skittråkigt hade verkligen velat satsa lite nu sista året i skolan, sen vet man ju inte vad som händer liksom... Men jag hoppas fortfarande på att vi kan starta några 1.10 den här våren och att hin även kan gå stadigt i dem så att vi kanske kan gå upp på 1.20 i höst. Men vi får helt enkelt se hur det blir med det. Vill absolut inte skynda fram något vi inte är redo för, för bakslag (som vi haft nu) är inte kul....

MT pessoa sele 590:-

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0