Sent inlägg

jäkla skit :( skrev ett skitlång inlägg sen bestämde sig chroome för att krascha, KUL!
Åkte iaf upp tidigt till stallet idag för att rida ett pass i ridhuset innan vi skulle till veterinären. Tycker faktiskt hon börjar komma tillbaka riktigt bra i dressyren. Går väldigt fint! Red i ett lite högre tempo eftersom det hon hoppas i det tempot och behöver alltså vara stark och stadig där. Övade även lite galoppfattningar och hon fuskar gärna lite (trycker in baken) Dock är hon lite stelare i högersidan men nu kanske jag vet anledningen till det!
Efter ridningen åkte jag och mamma ut till Skå och Mikael Warrenstein för att kolla hennes tänder. Hon hade tyvärr en del sår i munnen och främst i vänstersidan stackaren. Han trodde absolut det hade att göra med att hon var lite svagare i höger sida, hon spänner sig lite i munnen och så blir det inte lika harmoniskt. Han filade iaf lite och det krävdes inte mindre än 3(!) sprutor innan hon lugnade sig riktigt. Jäkla envis häst man har... Mikael visste inte exakt vad det berodde på men jag måste bli bättre på att variera betslingen och även nosgrimmorna. Brukar blanda mellan ett rakt med fasta ringar och ett tredelat. Tycker nog att hon funkar bättre på det raka faktiskt. Sen rider jag både på remont och engelsk nosgrimma (iof mest på den engelska). Ska dessutom ta mig i kragen och införskaffa ett bettlöst alternativ som jag bland annat kan ha när jag rider ut. Men jag gillar inte hackamore på henne! Hon blir så himla framtung och bara hänger sig fast. Har aldrig provat sidepull, det kanske funkar bättre? Har hört att HW ska ha ett bra träns som man kan ha både som sidepull och vanligt träns som tydligen ska vara bra för det inte trycker på huvudet på hästen. Men jäklarns vad dyrt det är!
Efter veterinären smet vi in på Mälarö Häst & Fritid, har aldrig varit där men dom hade ju en massa grejer! Rätt bra faktiskt! Hittade Nova-betten som jag funderat över ett tag nu men de fanns inte i min strlk så vi beställde det. Ska hämtas nästa vecka :)
RAMBO MICKLEM COMPETITION MULTIBRIDLE
1695:- kostar den på strombergsgard.se, ganska fult tycker jag faktiskt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0