Dagens ridpass

Idag var sadeldoktorn här igen, äntligen fick jag tillbaka min sadel! Som satt som en smäck! Red ute även idag, även fast såret på hoven såg riktigt fint ut. Red bort till en äng där jag brukar galoppträna ibland då den är väääldigt stor och bra (och roligare än den trista hagen...) red i ca 50 min totalt. I början var hon lite motstridig, främst i höger varv men jag tyckte det släppte väldigt snabbt och efter ett tag blev hon lösgjord och fin. Står några stockar på ängen så jag kunde faktiskt inte låta bli att prova hoppa några småsprång och hon tyckte det var jättekul. Så inte har damen ont längre inte! Och hon var fortfarande suuperpigg! Lite jobbigt för det tar sån tid innan man kan börja jobba henne men ändå, jag klagar inte. Idag var det faktiskt väldigt nära att jag ramlade av till och med!
Imorn hade jag faktiskt tänkt vara med och hoppträna för att se hur hon känns, kanske blir det tävling ändå? Beror helt på hur hon känns nu dagarna fram över. 

Kommentarer
Postat av: Hanna

SV: OOkej vad trevligt !:)

Tävlar du något ?

2010-02-11 @ 00:41:55
URL: http://brusella.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0