Kiropraktorn

Kiropraktorn var hos Lassie idag, och av olika anledningar fick hon ta det själv. Pratade med henne efteråt och hon sa det att Lassie var ordentligt spänd i ländryggen, nästan så att hon sköt rygg. Och även lite grann i nacken (främst högersidan) och i bogarna. Hon gick igenom hela henne men med mest fokus på just rumpan. På något sätt kändes det rätt skönt, alltså klart det inte är kul när ens häst har ont och står och spänner sig, men det visar att jag är rätt snabb på att förstå hennes signaler. Och även att jag inte rider så tokigt, och inte alls slarvar i markarbetet! Hon är ju som sagt en väldigt samarbetsvillig häst som verkligen vill vill vill så när hon blir sådär är det något som inte stämmer.
Åkte iaf upp till stallet direkt efter praktiken runt 8 och gav henne mat och satte på henne Back on Track ryggplattan. Sen efter att jag själv fixat mat till familjen (stressigt värre..) så hann jag åka upp till stallet. Chips fick följa med och det blev en promenad på 45 min. Det är viktigt att man går med dem när de blivit behandlade. Och med BoT så pumpas blodcirkulationen igång lite extra.
Ska gå med henne imorn med och sen på lördag kommer jag rida igenom henne lite i skritt och trav, se så hon är mjuk och rörlig annars får Karro gå på igen för det satt tydligen ganska ordentligt.
Nu vet jag inte varför jag är vaken längre, godnatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0