Nya regler för hoppskydd på unghästar!

Dom har ju kommit med nya regler angående bakbensskydd för unghästar. Varav jag inte har brytt mig märkbart över det eftersom att Lassie fyller 7 i år. Men så såg jag nu att det står till och med 7 år? Vilket betyder att det gäller även mig. Men jag tycker det verkar väldigt förvirrande eftersom de ändrar hit och dit hela tiden. Vad är det som gäller egentligen?
Hur som helst blir det väl till att åka upp och mäta skydden idag och se om det håller måttet. Men jag tycker det verkar så luddigt så jag undrar om de ens själva har någon koll på vad som egentligen gäller eller inte. Har iaf hört att de gamla eskadronskydden ska funka. Undrar om det inte är dom jag har. Annars blir det lite jobbigt imorn när jag ska tävla...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0