På väg till Götene

Idag var jag ledig så åkte upp på förmiddagen för att gå ut och gå med henne och vovven. Möttes av en glad men lite söndertrasad häst :( Hon har gjort någonting i hagen, vet inte om hon har busat med kompisarna eller nåt... Men hon hade iaf ett ganska djupt sår på insidan av vänster bak, typ ovanför hasen precis. Och så lite "brännsår" över det och det var ganska blodigt. Men hon verkade inte halt eller så men jag ska hålla lite koll på det. Spolade rent och hade på lite jodopax.
Träffade Karro (kiropraktorn som även står i samma stall) som kände lite snabbt över ryggen på henne och tyckte det var mycket bättre. Får hoppas det håller sig. Blev iaf en timmes promenad i strålande sol.
Nu sitter jag i bilen på väg till morfar i Götene. Han mår inte bra, mamma är redan där men vi ville hälsa på honom innan det är försent.. Vet inte riktigt vad jag ska säga om det, tycker det är jättejobbigt och tänker mycket på honom.
Kanske att vi svänger förbi Skara Hästsport imorgon, men vi får se, åker ju dit för att vara hos morfar och eftersom jag måste åka hem imorgon så tror jag inte jag hinner med det. Men kanske. Då ska jag iaf köpa en aachenögla för det verkar vara omöjligt att få tag på i Stockholm. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0