Dagens ridpass

Tog transporten ner till ridhuset och lade fram lite bommar, för att träna markarbete. Eftersom hon stått dagarna innan var hon väldigt pigg till en början. Uppvärmningen tog lite tid men sen när jag väl kunde jobba henne tycker jag hon gick mycket bra. Fokuserade mycket på min sits och framför allt att vara stilla i handen och endast rida med benen. Men fortfarande med små hjälper.

 

Red i galopp över de tre bommarna, först lite större svängar och sedan när det kändes bra red jag snävare vändningar för att öva omhoppningssvängar. Cavalettin red jag över i galopp och det ganska korta avstånden gjorde att hon var tvungen att samlas ordentligt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0