Ramlade av idag!

Kom precis tillbaka från stallet, tog transporten till ridhuset idag. Hade egentligen tänkt rida dit men kände att jag har lite bråttom till skolan...
Ställde iaf fram en linje med hinder/bommar (se bilden nedan). Började med att ha det första och sista hindren som bommar och höjde därefter upp dem, kanske till 60 cm. Det är 14 meter mellan hindren. Den här övningen är bra för mig speciellt eftersom jag då kan träna på att rama in med benen och att sitta stilla med handen. Är väldigt duktig med att trixa en massa innan...
Tycker hon gick bra idag, kanske lite loj i början men sen när jag höjde lite grann blev det fart på henne. Bortsett från när jag ramlade av!! Haha hade gjort oxern i mitten till ett räcke och lagt ut en bom framför och ett bakom (ca 3.5m) och hon var väl inte riktigt beredd på att hindret skulle se så annorlunda ut och jag var inte beredd på att hon skulle reagera så så vips låg jag på marken.
Tog föresten med mig kameran upp, och det började med att jag glömde simkortet så snälla mamma svängde förbi med det på vägen till jobbet. Men självklart fanns det inga batterier i den så så blev det med det fotandet...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0