Dagens ridpass

Igår tog jag transporten ner till ridhuset, var uppe väldigt sent så det var ju mörkt. Och självklart funkade inte belysningen ! Men vad gör man inte? så det fick bli att rida i mörkret, lite obehagligt men det funkade ju, tog det ganska lugnt med henne. Övade lite galoppombyten och skänkelvikningar för att få henne samlad och för att hon ska lyssna lite bättre på mig. ca 40 min
Även i förrgår red jag i ridhuset, gick rätt bra, ca 45 min. Tyckte ändå hon var helt okej lugn faktiskt. Nu är hon mest knäpp när man rider ut och hoppar. Får hoppas det går över, lite grann iaf så man kan rida henne ordentligt och börja komma upp i klasserna.
Sen köpte jag en Krafft Grund idag, det foder hon ätit i stort sett hela tiden men nu på senaste tiden har jag ju gått över till Groov 125 men det verkar som det går henne lite mycket åt huvudet. Så nu kommer jag successivt övergå¨till grunden så får vi se om hon blir bättre :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0