Hans Westergren

Hoppträning för Hans idag. Red på gramanen jag köpte igår och vi hoppade så pass lågt så den fick hänga med hela passet. Men hon gick rätt bra faktiskt. Känns som vi kan få till det här och få tillbaka den sjukt fina lilla pållen jag hade för nån månad sen! Fast förhoppningsvis bättre. Men nu märktes det verkligen att hon slår upp med huvudet, inte så jättehögt men ändå kommer hon inte i balans utan bara rusar på, nu lugnade hon faktiskt ner sig väldigt mycket! Red ca 1 timme och hon blev rejält trött så imorn blir det nog inte så hårt men vill ändå rida henne så lite lösgörande arbete får det bli.
Men jag har fått stränga order om att bara rida med gramanen 2 ggr i veckan. Tycker faktiskt den är lite läskig, man hör ju så mycket dåligt om den men jag tror den är bra för mig- just nu iaf.
Sen så tror jag jag ska införskaffa ett nova-bett, dom ska ju vara väldigt snälla mot hästen och jag tror hon skulle gilla det! Så nu ska jag mäta hur stort bettet är :) Vad tycker ni om Nova-bettet? Bra/dåligt?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0