Igår, idag, på söndag

igår var det hoppträning, första gången på tre veckor. Först kändes hon lite seg faktiskt, men sen jäklar kom hon igång. Och tjurade som fan! Men pigg var hon. Blev en hel del sparkandes bakut och bockningar. Vet inte om det beror på att hon fäller? Hans kom på att det kan ha med fodret att göra, eftersom hon inte gått så hårt nu så kanske hon får lite väl mycket energi i skallen även om jag faktiskt drog ner på fodret när hon fick stå. Men sen så bytte jag ju foder för en eller två månader sen för att hon skulle få lite mer protein. Men det kan ju ha blivit för mycket. Ska iaf dra ned lite på maten sen får vi se hur hon går när den tar slut, eventuellt att jag byter. Vi får se.
Idag blir det nog ridhuset igen, ska städa lite här hemma så mamma och pappa blir glada när dom kommer hem (är ensam hemma för dom är i alperna och har det bra...) Så jag städar nog medans det är ljust faktiskt. Mamma kommer säga att jag är dum i huvudet men men, annars blir det inte av haha :P
På söndag är det pay and jump på Kärsgatan, tror faktiskt jag ska vara med. 90 och 1 meter blir det bara men jag vill inte att hon ska börja stanna så bättre att backa ett steg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0