Senaste veckans ridning

Min uppdatering är inte okej.... Jag håller ju inte koll på vad jag gör eftersom jag varit så olydig och slutat skriva i min dagbok. Får ta och sätta mig ner någon dag och föra över allting som står här så jag inte slutar med den.
Men sen jag skrev senast (som var en vecka sen!):
Tisdags - Hoppade för Hans Westergren. Gick inte så bra, hon tjafsade en hel del och liksom vill inte riktigt. Känns inte särskilt harmoniskt, det har typ satt sig i huvudet att hon måste rusa mot hindren och det måste jag försöka få bort. Hans hade en ny teori idag om att hon går i fel form när hon hoppar och då tror hon att hon måste ta i så mycket hon bara kan vilket gör att det blir väldigt jobbigt för henne så hon protesterar när det blir lite högre. Så hoppade ganska lågt idag och försökte bara få henne att gå i ett lugnt tempo.
Onsdags - Red dressyr i ridhuset, gick helt okej tycker jag. Hon var rätt lugn och jag fokuserade nästan bara på att rida så stadigt som möjligt och inte ställa några krav på henne. Gick bättre i traven än galoppen, där vill hon inte riktigt slappna av tycker jag.
Torsdag - La fram ett litet minihinder på kanske 50 cm som jag skuttade över några gånger. Red dock mest dressyr och lösgörande såsom serpentiner. Gick helt ok. Pratade lite med Hans som tyckte jag skulle rida mycket utan stigbyglar för att få en bättre balans då hon är väldigt känslig och så fort jag hamnar lite snett eller liknande blir hon irriterad.
Fredag - Idag fick Lassie vila, skulle fira Sara som fyller 19 IDAG (läs: Måndag), GRATTIS !
Lördag - Tog transporten ner till ridhuset och red för Hans. Efter ett tag satte vi på en chambon för jag ger omedvetet en liten eftergift i galoppen främst i fattningen så då ville han att hon inte skulle få den möjligheten vilket hon inte gillade alls. I traven var det inga problem tyckte kanske det var lite obehagligt i början men sen gick hon jättefint. Men i galoppen, då stod hon på bakbenen. Så då kom linorna fram och jag fick hoppa av så han kunde longera henne. Och det tog lååååååång tid innan hon kunde acceptera chambonen och söka sig framåt neråt istället för att köra sitt egna race. Höger varv var mycket värre än vänster. Blev ett långt pass (1,5h)
Söndag - Körde för Hans idag igen för han tyckte det var viktigt att vi verkligen fick igenom det här. Idag fick jag rida på graman, första gången någonsin för henne. Men hon accepterade den bra. I traven tycker jag inte det är några problem däremot i galoppen och då är den bra för då kan hon inte rycka upp med huvudet. Efter lite protester gick hon bra! Övade väldigt mycket galoppfattningar eftersom det är där hon inte riktigt vill. Sen i slutet gick hon sååååå fint i traven ! Skitduktig så jag var absolut nöjd. Svettig blev hon oxå stackaren :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0