Sneda stigbygelplattor?

Ett av de största problemen jag har med min ridning är mina hälar. Jag har en tendens att på nåt vänster knipa med benen så att tårna sticker ut och hälarna går in i magen på pållen. Har man en överdrivet känslig häst är det inte bra. Men det spelar ingen roll hur mycket jag än kämpar med att trycka ut hälarna så hamnar dom där iaf. Nu har det iof blivit lite bättre men innan ett hinder tex ja då är dom där igen. Sjukt irriterande ! Så jag har börjat fundera över om inte sneda stigbygelplattor skulle kunna funka som en hjälp. Upplever faktiskt att det blir lite som ett hålrum mellan stigbygel och fot när jag håller foten "rätt". Jag kanske är utåttåad eller nåt ? Hur som helst, ska nog faktiskt åka förbi Hästhoven idag och se om dom har några så kan jag testa dem på hoppningen ikväll !

Kommentarer
Postat av: amanda

hålla om ska du alltid göra, oavsett om den är spänd eller seg, det gör du för att hålla samling och få hästen att gå på bakbenen istället för på bogen, då slipper du t.ex. kotledsinflammationer!

2011-01-03 @ 18:43:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0